Tuesday, October 11, 2011

Hana lagi...yg terkini...

Salam uols...

Semalam tanggal 10hb Okt 2011,

Akhirnyer hari yg ditunggu tiba jugak...Hana berangkat ke Penang dengan diiringi guru merangkap jurulatihnyer iaitu cikgu D...

8:00am
Bas yg bakal membawa kontinjen2 dari negeri Melaka Bersejarah pon smpi ke perkarangan Jabatan pelajaran Melaka, Bukit Baru...Semua peserta telah pon bkumpul seawal 7:30am mengikut jadual yg telah diberikan sbln yg lepas...


Bas dihadapan destinasi ke Perak (Mbawa pelajar utk kursus Kepimpinan Pelajar) n bas dibelakang (Kontinjen Negeri Melaka utk Peserta Peringkat Kebangsaan ke Penang)

8:30am

Bas mula bgerak meninggalkan perkarangan JPN Melaka...

Perasaan aku???

Bangga sbb mempunyai anak sekecil itu yg sama2 mengikuti dan terlibat dlm kegiatan ko-ku spt ini...dan pling membanggakan sbb satu2nya wakil negeri Melaka utk kategori bercerita Tahap 1..

tp tselit jugak sayu ( yg benornyer dh menangis pon) sbb anak sekecil itu dh mula bdikari...berjauhan dr ibuayah yg mana sblm ni xpenah lgsg berjauhan utk waktu lama spt ni...pling lama waktu p skolah le (7jam kt sekolah hihihihi)

mcm2 pesananle yg rasanyer seminggu sblm pegi aku dok ulang2 kaborkan...

jgn dok jauh2 dr cikgu...
dgr ckp cikgu...
latih sgh2..hafal cerita betul2
minum air suam lebih2..nti batuk...dh batuk nti susah nk crite...eh bnyk lg la...

jgn beli brg2 yg xpenting...
pki bju elok2..jgn smpi kain terpusing or senget....
mandi jgn lupa sabun brsih2...gigi gosok bersih2..
bju lepas pki terus lipat masuk dlm plastik bju kotor....
huhuhuhu..tu daily rutin...biase dpt mbebel directly...

ni tpaksa biar dia buat semua....sendiri lg....walaupon cikgunyer ada, tp ttp xsama kannn??

aduhaiii...hati ibu..mmg kecik besau dibuatnyerrr....

4:30pm
Cikgu D sms, bhwa mereka telah selamat smpi ke negeri Sir Francis Light tu...alhamdullillah...

kol 5:30pm, aku kol derang...still dlm urusan pendaftaran lg...mmg lama sbb melibatkan penyertaan seluruh negara iaitu sekitar 16 buah negeri tmasuk Sabah dan Sarawak...

tu je skali aku kol....mmg xmo ganggu sbb program derang fixed....

11 okt 2011

8:00am
Mengikut jadual yg mmg dibekalkan pd aku, kol 8am, pertandingan bmula...hati ni mmg nk sangat kol...tp memikirkan mungkin mengganggu, tpaksa le hold...tunggu je le.....

2:00pm
Cikgu D sms lg mengatakan bahawa pertandingan telah selesai...alhamdullilah...mesti Hana lega...aku yg kt sini (melaka) pon turut rasa lega...bru le brani tipon dia...base on Hana, semuanyer spt yg dirancang...xde kes terlupa dialog, terbatuk masa bcerita, terlebih atau terkurang masa yg diberikan...so far meet target lah...

so, aku cuma ckp "bagus sbb hana dh buat apa yg cikgu ajar dan pesan...jgn pikir kalah @ menang sbb tu sumer nasib yg Allah tentukan...jnji hana dh wat yg terbaik"...tu dh memadai...dia cuma mengiyakan je apa yg aku ckp...

pasni sekitar 3:00pm, derang semua nk round2 sekitar Penang....huh....tu le saat yg dia pling suke...jln2....

Keputusan pertandingan??? tgu esok...sbb esok bru tau....

to be continue...

12 Oct 2011

Hati aku lak yg dup dap dup dap...sbb nk nunggu result Hana...adushhh....nk tipon ke x?? tp kang mengganggu majlis lak...fuhhhh...tunggu je le smpi cikgu D msg....

10:17am
Bru nk mandikan puteri2 ber3 nih...(hani, nurizz n nissa)...tetiba msg bbunyi...hah!!! melompat aku kuar dr bilik ayaq...skali tgk msg dr cikgu D...huhuhuhuhu...nervous tul ati ni....

....dpt msg yg bbunyi cenggini..."Syukur, Hanani Johan"....

Ya Allah...menangis jap aku dibuatnyer....anak aku akhirnye merangkul gelaran JOHAN Pertandingan Bercerita (perempuan) Peringkat Kebangsaan....mengalahkan peserta2 dari 16 buah negeri yg bertanding seluruh Malaysia....syukur Ya Allah....





Permulaan yg baik bagi Nur Hananie....terima kasih yg xterhingga buat Cikgu D yg x jemu2 melatih Hana, guru2 Sek Ren Arab Jaim Tun Razak, Bkt Katil, Melaka dan semua yg terlibat dan menyokong Hana selama ini....

ALHAMDULLILLAH....

No comments:

Post a Comment