Monday, December 12, 2011

FoRm oH FoRm...

gud afternoon all...

ari ni xmo citer pasal kek...release jap pala otak ni dr mikir pasal bisnes...

bln 12 ni ekkk...mcm2 agenda nk kena buat...

psiapan sekolah..opkos arrrr...wajibbbb dibln 12 nih...
psiapan kawin..pon wajib bg yg nk bkahwin le...
psiapan pe lagi ekkk....roadtax insuran expired??
btunang??...travel??...

eh..pendekata bln 12 mmg bln duit arrrr...bulan menghabiskan duit...

sori arrr..tajuk kt atas "form (borang)" tp dok melalut ke lain....

aku nk citer sket pasal form ni...
smlm je aku terima 3 form serentak...sumer mintak diisi secepat mgkin....

aku imbas satu persatu form yg aku dpt ekkk....

FOrm pertamaaaaaa.....



hahahahaha....form TONG SAMPAH....ada ke??? ada ke xde ke, aku dh received dh pn form nih...form ni dikeluarkan oleh pihak SWM negeri Melaka ke seluruh premis kt Taman aku nih...ko ada???? hehehehehe

Setiap rumah akan dibekalkan Tong Sampah Beroda berkapasiti 120L, manakala premis perniagaan akan menerima Tong Sampah berkapasiti 240L secara percuma....hah...nmpk tu, betapa pentingnyer kebersihan kan..smpi tong sampah pon diedarkan secara percuma supaya pnduduk dpt mjaga kebersihan tempat tinggal masing2...mahal wooo ini tong...klu blaku kerosakan atau kehilangan, pemilik diwajibkan membeli tong sampah ni drp pihak SWM dgn hrga rm120...huh....xpasal2...tp mmg kena ganti le gak, sbb tong2 yg diedarkan ni telah dilengkapi dgn no 'koding' mengikut kawasan dan telah direkodkan di dlm sistem pengkalan data SWM....

Apapn tujuannyer, kami tetap berterima kasih kpd pihak SWM dan JKK penduduk sbb alert dgn kebersihan alam sekitar...dan kami pihak penduduk akan menjaga 'harta pusaka' yg telah diperuntukkan ni...hik3....

kita lupakan form pertama tuhhh....

skang aku up plak form ke-2....heheheheh


Ni plak form e-pendaftaran untuk anak aku yg ke-4...NURZAHRAA' HANIE AZHAR - 5 tahun....dh nk sekolah dah...waima tadika sekalipon...totap gak dh consider besauuuuuuu....cm bru lg melahirkannyer....skang ni dh nk melangkah ke alam persekolahan....hahahaha...beza ngan form yg td, form ni plak form yg berunsur mengeluarkan duit....tp apa nk heran...masuk jamban pon kena charge 20sen...ni kan plak nk cari ilmu....semoga Hanie mendapat keberkatan didlm menimba ilmu dunia dan akhirat nanti...amin....

ok...aku up lagi form terakhir yg aku terima dan perlu diisikan dgn kadar segera...tp aku suke skit form ni....tadaaaaa....


aku besaukan sket size dia...kang korang xnampak...heheheheh....form peberet nih....dh lama tunggu....rm500 beb...sapa xmo...unless korang kategory kaye raye...hrta 7 keturunan x abis punyer....cm aku ni, mmg suke bebenor klu disogok duit time2 ujung taun ni...bnyk kegunaannyer tu...spesis cm aku ni mmg menadah je klu org nk bg duit...tp opkos bkn utk joli2 punyer...sumernyer utk psediaan anak2 je ni...

Setelah dikaji2 form ni ada kureng arrr....mana taknyer, anak aku 6...kt form ni, tanggungan punyer column ada 5 je...mana aci...xpe...aku selit2 gak tulis nama anak aku tu...biau derang tau aku ni xkaye duit, tp 'kaye anak'....heheheheh

apapn...mmg kena many2 thx to kerajaan @ gomen sbb mengadakan peruntukan serupa ni...walau bg sesetengah org, 'ciput', tp amat besar bg kami yg serba sederhana ni....tima kasih daun keladi....

orite arrr....stop dulu...nk kena fill-in this form..kang lmbt submit lak...lebih2 lg form yg ada lambang $$$$$$ tuhhhhh......

adiosssss!!!!! smpi ketemu lagi...waccchhhaaaaa!!!!


4 comments:

  1. akk psl tong sampah tu, sume taman nnti ada ker yg baru, sbb taman ina lum ada pe2 form utk tong sampah lg? ceciter....

    ReplyDelete
  2. mgk ada kot...sbb ni dr pihak SWM, Melaka..mkna sumer tmn akan dpt..tp berperingkat le kot...

    ReplyDelete
  3. ok tggu gak ni... dpt yg warna ijau beroda tu ker kak....

    ReplyDelete
  4. yup...td dh kuar news...mmg berperingkat...sumer tmpt akan dibekalkan...

    ReplyDelete