Tuesday, May 17, 2011

PERANG DINGIN GARA2 MEE GORENG

Ari paling membosankan...lgsg xde aktiviti yg best2 pon....en. Azhar keje...nk p merayau umah mak cm malas plak...lgpon sumer dok tido....4 princess dh tergolek ni hah...yg 2 org boy tu plak dh pegi 'ukur' padang...nk tgk brape keluasan padang tu kottt...dh xsekolah, mmg xkan ada le derang nk melanguk kt umah nih...yg i ni plak, nk tido xbley...nk tgk tv boring gasenyer...FB pon cam sunyi sepi...sumer geng2 pakat mengayau kot...dpt cuti sekali-sekala kannnn.....

So, smbil bukak PC, smbil tgk magazine...tp ntah keluaran bila agaknyer....front page pon dh ilang...nk tgk date pon dah xnmpk....belek2 je le rangka yg tinggal ni...terbaca satu cerpen pendek....dh penah baca pon sblm nih....hahahaha, tp syok juga klu i selit2kan kt blog...just nk meriahkan wall je....

So...jom geng, kita layan jap cerita nih....

Selepas berkahwin, aku dan suami terus berpindah ke rumah baru. Kawasan pangsapuri yang kami diami itu tidak ramai penduduk lagi memandangkan ramai yang masih belum berpindah. Banyak rumah yang masih kosong tak berpenghuni. Aku yang sememangnya penakut sejak azali merasa amat runsing jika berada di rumah seharian.

Suatu petang ketika aku pulang kerja, suamiku sudah sampai di rumah lebih awal dari aku. aku bersyukur sangat. Kelentang kelentung bunyi kuali, suamiku memasak di dapur. Pelik gak sbb selama ni suamiku cukup malas utk ke dapur. Tp, aku biarkan saja dan terus masuk ke bilik untuk mandi.

Selesai mandi, aku keluar semula ke ruang tamu. Makanan sudah terhidang di atas meja. Wah! mee goreng yang kelihatan cukup menyelerakan. Kebetulan perut pun sudah lapar. Tiba-tiba pintu rumah dibuka. Suamiku masuk dengan lengkap berpakaian pejabat serta briefcase di tangan. Aku menjadi hairan. Siapa yang memasak di dapur tadi??

" Wah ! nampak macam sedap je mee goreng tu?" tegur suamiku

" Bukan abang ke yang masak tadi?" tanya ku pula.

"Abangkan baru balik kerja, bila masa pulak abang masak?" katanya pula.

Aku tergamam yang amat sangat. Bulu roma sudah berdiri. Puas aku menegah suamiku dari menjamah mee goreng itu, tetapi suamiku tetap memakannya. Ceritaku tidak diendahkan kerana dia menyangka aku sengaja mahu mempermainkannya. Aku amat takut jika mee goreng itu bertukar menjadi cacing seperti yang sering aku tonton di TV. 2 hari aku demam dan akhirnya suamiku mengaku dialah sebenarnya yang telah mengenakan aku. Memang dia yang masak mee goreng itu tetapi berpura2 tidak tahu. Seminggu aku perang dingin dengannya kerana sakit hati....










hahahahah....mcm2 kan org nk bergurau...ni namanyer GURAU PENGANTIN BARU...tp terlebeyyyyy le sudah.....maunyerrr tido luaq sminggu...:P

No comments:

Post a Comment